جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳

دیزل ژنراتور قیمت

قیمت دیزل ژنراتور

در یک تعریف ، قیمت دیزل ژنراتور تابعی از محل استفاده و نوع دیزل ژنراتور برق مربوطه می باشد. کشورهای چون آمریکا، ایتالیا، انگلستان و چین از جمله کشورهای پیشرو در زمینه تولید انواع دیزل ژنراتور در جهان می باشند. با توجه به کیفیت و کارایی این برندها و ارائه محصولات استاندارد ، قیمت دیزل ژنراتور نیز متغیر می باشد. از طرفی عوامل دیگری همچون نوع کاربرد و عمر مفید این محصول نیز در قیمت دیزل ژنراتور مربوطه تاثیر گذار می باشد.

قیمت دیزل ژنراتور ، مسئله ای است که می تواند نقش اساسی را در انتخاب آن ایفا کند، اما علاوه بر قیمت، کیفیت محصول و خدمات دریافتی از آن نیز از دغدغه های بسیار مهم خریداران است. همانند بسیاری از محصولات دیگر، قیمت دیزل ژنراتور نیز از برند و در نهایت کیفیت و قیمت اجزای تشکیل دهنده ی آن پیروی می کند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دیزل ژنراتور :

قیمت دیزل ژنراتور برق ، بسته به نوع برند و مشخصات فنی آن مانند سیستم سوخت، تعداد سیلندر، سیستم خنک کننده و کشور سازنده ی آن متفاوت است، از طرفی به دلیل وارداتی بودن این محصول، افزایش در نرخ ارز موجب افزایش در قیمت دیزل ژنراتور می شود، مواردی مانند کاناپی، تابلو چنج آور نیز در دیزل ژنراتور موجب تغییر در قیمت می شود.

به طور کلی عوامل تاثیرگذار بر قیمت دیزل ژنراتور شامل موارد زیر است:

۱٫ قیمت دیزل

۲٫ قیمت ژنراتور

۳٫ تابلو کنترل

۴٫ کانوپی سایلنت

۵٫ گارانتی و خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور و تضمین سرویس های دوره ای مورد نیاز و یا تامین قطعات درقیمت دیزل ژنراتور

۶٫ کیفیت لوازم جانبی، دوام و عمر آنها مانند باتری، اگزوز، شاسی دیزل ژنراتور، سایلنسر

در ادامه مطلب شرکت میهن توان ، درمورد مهم ترین موارد تاثیرگذار بر قیمت دیزل ژنراتور توضیح داده می شود.

تاثیر قیمت دیزل بر قیمت دیزل ژنراتور:

دیزل، مهم ترین و گران قیمت ترین قسمت دیزل ژنراتور است و تقریبا ۵۰ درصد قیمت دیزل ژنراتور را تشکیل میدهد، موثرترین عامل در قیمت آن برندهای متفاوتی هستند که قیمت های مختلفی دارند، گران ترین و مطرح ترین دیزل های بازار ایران و جهان، نیسان ژاپن ، پرکینز انگلستان (Perkins) ، کامینز انگلستان (Cummins) و ولوو سوئد (VOLVO Penta) است.

تاثیر قیمت ژنراتور برق :

قیمت ژنراتور تاثیر مهمی بر قیمت دیزل ژنراتور دارد، این محصول نیز دارای برندهای متنوع با کیفیت های متفاوتی می باشد.ژنراتور استمفورد و مکالته ساخت چین، تحت لیسانس کارخانه اصلی می باشند اما ۵ تا ۲۰ درصد در قیمت ژنراتور لینز تاثیر دارد.

تاثیر قیمت تابلو کنترل :

تابلو کنترل، بسته به نوع آن (دستی، اتوماتیک و پارالل) و کیفیت و برند قطعات آن دارای قیمت های متفاوتی است و قیمت دیزل ژنراتور را تا چندین میلیون تغییر می دهد، علاوه بر این، قطعات بی کیفیت می توانند موجب خسارت های جبران ناپذیر و بسیاری بر دیزل ژنراتور و سایر مجموعه ی آن بشود.

تاثیر قیمت کانوپی سایلنت بر قیمت دیزل ژنراتور:

اگرچه تمامی دیزل ژنراتورها دارای کانوپی سایلنت نمی باشند اما رعایت استانداردهای ضروری در ساخت این محصول بر قیمت دیزل ژنراتور تاثیرگذار است، کانوپی سایلنت به عنوان محافظ و صداگیر دیزل ژنراتور در برابر شرایط محیطی عمل می کند، از نکات مهم در کیفیت کانوپی سایلنت و در نتیجه قیمت دیزل ژنراتور شامل موارد زیر می باشد:

۱) نوع رنگ مورد استفاده در آن (پودری، الکترواستاتیک یا روغنی)

۲) چگونگی طراحی جهت عدم نفوذ گرد و غبار و باران در دیزل ژنراتور

۳) دارا بودن تهویه ی متناسب با توان دیزل ژنراتور

۴) جنس و ضخامت ورق به کار رفته و تاثیرآن در قیمت دیزل ژنراتور

تاثیر گارانتی و خدمات پس از فروش :

از آنجایی که دیزل ژنراتور منبع عمده ی قدرت هر مجموعه ای است، گارانتی و خدمات پس از فروش آن تاثیر عمده ای بر قیمت دیزل ژنراتور دارد، به طور مثال ژنراتور استمفورد در مقایسه با ژنراتور لوری سومر دارای پشتیبانی قوی تری است و به همین دلیل در بازار ایران با استقبال بیشتری مواجه شده است.

علت نابسامانی قیمت دیزل ژنراتور در توان مشخص :

نابه سامانی های موجود در ایران موجب متغیر بودن قیمت دیزل ژنراتور شده، علت این موضوع حذف شدن نام نمایندگی ها از سایت اصلی تولید کنندگان دیزل ژنراتور می باشد، در این بین عده ای هستند که با توصیه های غیر اصولی خود در صدد گمراه کردن کارفرمایان و سوء استفاده از شرایط موجود هستند، بنابراین همواره تلاش شما باید در راستای اثبات توصیه ها و گفته های فروشندگان راجع به مسائل فنی باشد. برای مشاوره  و انتخاب ژنراتور برق می توانید با گروه فنی میهن توان تماس بگیرید.

پیشنهاد ما به شما

ژنراتور برق برای ماینر

ژنراتور برق برای ماینر و استخراج انواع ارزهای دیجیتال بهترین ژنراتور برق برای ماینینگ ارز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *