شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳

تامین برق ماینر

برق رایگان و ارزان برای ماینر و ماینینگ ارز دیجیتال

ممکن است بیت کوین یک روش مفید برای ارسال و دریافت پول باشد ، اما ارز رمزنگاری شده به صورت رایگان ایجاد نمی شود. جامعه ماینرهای رایانه ای که بیت کوین ایجاد می کنند ، از مقدار زیادی انرژی الکتریکی در فرآیند استفاده می کنند. روند سنگین برق باعث شده تا برخی از کارشناسان اظهار کنند که بیت کوین یک تلاش سازگار با محیط زیست نیست. بیت کوین چه مقدار برق تولید می کند؟ شهادت کتبی ارائه شده در کمیته انرژی و منابع طبیعی سنای ایالات متحده در آگوست ۲۰۱۸ ادعا می کند که استخراج بیت کوین حدود ۱٪ از انرژی مصرفی جهان را تشکیل می دهد.

تأمین برق ماینرها با استفاده از پنل خورشیدی

تأمین برق ماینر از طریق سولار ماینینگ یا همان پنل‌های خورشیدی، مصداق یک تیر و دو نشان است. شما با نصب پنل‌های خورشیدی در فضای مورد نظر خود، می‌توانید برق مورد نیاز خود را برای ماینرهایتان تولید کنید. از طرفی دیگر دولت برق مازاد شما را با تعرفه‌‌ای ۱۰ برابری نسبت به قیمت امروز، تا ۲۰ سال از شما خریداری می‌کند. برای جلوگیری از قطع شدن پروسه استخراج در شب، می‌توانید از باطری‌های ذخیره‌‌ساز استفاده کنید.

استفاده از انرژی آب یا هیدرو ماینینگ

استفاده از انرژی آب برای تولید برق یکی از شیوه‌های نسبتاً مقرون‌ به‌ صرفه در این زمینه است. از جمله مزایای تولید برق از طریق آب یا هیدروماینینگ، تجدید‌‌پذیری آن است. در این شیوه، توربین در مسیر جریان آب پرفشار قرار داده می‌‌شود. البته در این روش توربین از طریق فشاری که توسط آبشار تولید می‌‌شود به حرکت در می‌آید. به همین دلیل این نوع توربین‌ها بیشتر در کنار سد‌‌ها احداث می‌‌شوند.

تأمین برق با استفاده از موتور برق و ژنراتور گازی و گازوئیلی

همه ما با کارآیی ژنراتور‌‌های گازی یا گازوئیلی آشنایی داریم. البته کمتر کسی این دستگاه‌‌ها را با نام ژنراتور می‌‌شناسد؛ چون بیشتر با نام موتور برق شناخته می‌‌شوند. نیروی محرکه ژنراتور برق از طریق گاز شهری یا سیلندر‌‌های گاز (کپسول) تأمین می‌‌شود. البته که تأمین برق استخراج از این طریق، می‌‌تواند نوعی هزینه‌تراشی بیهوده باشد. به‌ هر حال تصمیم با شما است.

پنل خورشیدی برای تامین برق ماینر:

در پنل های خورشیدی تقریبا هر پنل با ابعادی حدود ۱۹۵۶×۹۹۲ می تواند توانی حدود ۳۰۰ وات برق تولید کند و با قیمتی حدود ۲٫۵ میلیون تومان که تقریبا برای هر ماینر با مصرف برق بطور متوسط ۱٫۵ کیلو وات، باید حدود ۵ الی ۶ صفحه پنل خورشیدی خریداری کرد که صرفه اقتصادی آن مشخصا زیر سوال می رود. علاوه بر آن نبود تولید برق در شب ها را نیز باید مد نظر قرار داد. در نتیجه باید با توجه به در دسترس بودن سوخت هایی ارزان مانند گازوئیل و گاز در ایران سراغ تهیه ژنراتورها برای تامین برق رفت.

تامین برق ماینر به وسیله موتور برق:

به منظور تامین برق مورد نیاز جهت ماینر همچنین می توانید از موتور برق استفاده نمایید ولی با توجه به اینکه سیستم خنک کننده موتور برق به صورت هوا خنک می باشد، نیاز به دو دستگاه موتور برق دارید تا به صورت پارت تایم از آنها استفاده کنید بطوریکه ۵ الی ۶ ساعت موتور برق اول و مرحله بعد موتور برق دوم شروع به کار کند تا موتور برق اولی به حالت خاموش و استراحت برود.
برای مشاوره می توانید با گروه فنی میهن توان تماس بگیرید.

پیشنهاد ما به شما

ژنراتور برق برای ماینر

ژنراتور برق برای ماینر و استخراج انواع ارزهای دیجیتال بهترین ژنراتور برق برای ماینینگ ارز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *